Geoblog.pl    wiewior    Podróże    99 dni w Ameryce Poludniowej    Kolorowe Valparaiso

Kolorowe Valparaiso

Chile
Chile, Valparaíso

Para polaków którą spotkałem w Santiago (drudzy jakich do tej pory spotkałem) stwierdziła że nie jadą do Valparaiso bo szkoda im czasu na oglądanie kolorowych domków. I gdy do jechałem do miasta w niedzielne przedpołudnie faktycznie nie zrobiło ono na mnie zbyt dobrego wrażenia, ulice były prawie puste a na placu w przy portowej dzielnicy można było spotkać tylko miejscowych żuli. Ale poniedziałek miasto było już pełne życia i uważam że jednak warto tu przyjechać zobaczyć te kolorowe domki, pomalowane mury i ściany, przejechać się starym trolejbusem, wjechać kolejką „Ascensor Artilleria” na wzgórze z którego rozpościera się widok na port i miasto. Takich kolejek/wind w mieście jest sporo z pośród nich jedna jest inna, prowadzi do niej długi podziemny tunel a zakończona jest wieżą wychodzącą ponad zbocze.
Można także skorzystać z przejażdżki zdezelowaną łódką wkoło portu.
Mnie dodatkowo spotkała tu jeszcze jedna ”atrakcja” trzęsienie ziemi, trwało może ze 3-4 sekundy ale hostel tak się zatrząsł że nie dało się tego nie poczuć!